Foto's geplaatst - Reisverslag uit Lissabon, Portugal van Johan Somsen - WaarBenJij.nu Foto's geplaatst - Reisverslag uit Lissabon, Portugal van Johan Somsen - WaarBenJij.nu

Foto's geplaatst

Door: Johan Somsen

Blijf op de hoogte en volg Johan

15 April 2011 | Portugal, Lissabon

Gisteren is het me dan eindelijk gelukt een aantal foto's te plaatsen. Ik heb ze allemaal bij het vorige verslag geplaatst. Ik zie uit naar het moment dat de extreme hitte wat zal afnemen, maar verder heb ik het uitstekend naar mijn zin. De mensen zijn bijzonder aardig. Gisteren moest en zou ik een enorme tas met vers geplukte sinasappelen meenemen, genoeg om een groentewinkel mee te beginnen en zo gebeurt er steeds wel wat. Het dichten en componeren van de smartlappen vordert gestaag. Het verzet bij mij op een bijzondere manier de geest en misschien kom ik zo wel dichter bij de essentie van het menselijk bestaan dan door er alleen maar over te filosoferen. Het gaat misschien ook wel helemaal nergens over? Ook redt het mij van de eindeloze stroom liederen die me altijd vergezellen tijdens deze lange voettochten.
Hartelijke groet, Johan


  • 15 April 2011 - 21:07

    Tjebbe:

    mooie plaatjes jo. We zijn jaloers!

  • 16 April 2011 - 08:48

    Gert V.d. Esschert:

    Prachtige foto's van een boeiend land, ben benieuwd of er ook mooie camperplaatsen zijn voor een toekomstige camperreis.

    Goed goan!

  • 16 April 2011 - 19:43

    Ad Somsen:

    Gestaag trek je verder. Het blijft het weekend en ook de volgende week warm, maar je zult wel rekening moeten houden met een paar buien. Ik neem aan dat de sinaasappelen intussen opgegeten zijn. Profiteer er maar van, want wij zitten tegen het eind van het seizoen. Ga je je verjaardag uitbundig vieren? In ieer geval ga je een paar wijngebieden in, ten noorden van Oporto.

    Goede reis verder.


  • 16 April 2011 - 19:49

    Carry Mraz:

    Pers de sinaasappels uit, dan ben je er gauw vanaf. Waarmee? Daar weet jij wel een oplossing voor.
    Alvast hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag.
    Groeten Carry Mraz

  • 16 April 2011 - 23:14

    Ton:

    Mooie plaatjes Johan. Geniet van je tocht en we wensen je nog vele mooie indrukken.

    Mazzeltov, Ton & Mieke

  • 17 April 2011 - 18:33

    Theo:

    Voortdurend iets anders, steeds weer iets nieuws, is de voornaamste attractie van het reizen.

  • 18 April 2011 - 10:02

    Corry & Ben Somsen :

    Hallo Johan,

    Prachtige foto's heb je gemaakt en zoals wij je al eerder melden hebben wij aan die plaatsen ook goede herinneringen.

    In de Verdieping van het dagblad Trouw stond dit weekend een artikel over: "De motieven van de pelgrims op weg naar Santiago de Compostela zij sterk veranderd" van de socioloog Herman Vuijsje. We hebben het bewaard en we zullen even met Oscar overleggen of hij het op onze website kan plaatsen, zo niet dan stuur ik het naar je huis adres op als je het wilt lezen.
    Het is een interessant artikel over de wandelaars die het christelijke lijden voorbij zijn en het meer als een wellness-safari of belevingstoerisme zien.

    Het ga je goed,

    Corry en Ben Zaandam

  • 18 April 2011 - 20:49

    Anne-Marie Woudstra:

    Wat beleef je toch ontsettend veel leuke dingen. En wat een prachtige foto's
    Super allemaal. Een goede reis en geniet ervan.

  • 20 April 2011 - 16:22

    Ankie:

    gefeliciteerd met je verjaardag johan; het zal ongetwijfeld een bijzondere dag worden;
    ook geniet ik weer van je reisverslagen.
    Nog een voorspoedige wandeling .
    Veel liefs van ankie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Johan

Omdat door de noodlottige ontwikkelingen in Japan mijn geplande voetreis op het eiland Shikoku helaas niet kan doorgaan heb ik mijn plannen gewijzigd. Op 3 april begin ik aan een andere pelgrimsroute: de Camino Portugués van Lissabon naar Santiago de Compostela

Actief sinds 28 April 2010
Verslag gelezen: 719
Totaal aantal bezoekers 155352

Voorgaande reizen:

03 April 2011 - 28 April 2011

Camino Portugués

15 Maart 2011 - 16 Maart 2011

Pelgrimstocht op Shikoku

19 Mei 2010 - 24 Juli 2010

2000 km te voet via de GR5 naar mijn dochter

Landen bezocht: