HET AFTELLEN IS BEGONNEN - Reisverslag uit Epe, Nederland van Johan Somsen - WaarBenJij.nu HET AFTELLEN IS BEGONNEN - Reisverslag uit Epe, Nederland van Johan Somsen - WaarBenJij.nu

HET AFTELLEN IS BEGONNEN

Door: Johan Somsen

Blijf op de hoogte en volg Johan

02 Mei 2010 | Nederland, Epe

Nog iets meer dan twee weken scheiden me van mijn voettocht naar Monaco over de GR 5. Mijn rugzak staat klaar, de hele uitrusting is gereed. Ik ga nog een keer proefslapen in mijn minitentje (960 g en niet hoger dan 50 cm), maar ik wacht nog op een koude nacht om mijn nieuwe donzen slaapzak op de proef te stellen.
Voorts zie ik dit bericht als een gelegenheid de door mij geselecteerde emailadressen te controleren. En zo is ook iedereen ruim van te voren op de hoogte van wat komen gaat.
Een ieder die geen prijs stelt op ontvangst van toekomstige berichten kan zich op een simpele manier afmelden.
Ik hoop tijdens mijn lange tocht met enige regelmaat een internetcafé te vinden zodat ik mijn belevenissen en overpeinzingen aan het "papier" kan toevertrouwen.
Ik kan bijna niet wachten!

Hartelijke groet,
Johan Somsen

:SMS update: 3 mei 2010 :
SMS-testje.Een deel van de voorbereidingen bestaat uit het organiseren van contactmogelijkheden met het thuisfront. Ik doe dat voor een deel via "http://johansomsen.waarbenjij.nu". Omdat ik nu beter in de gelegenheid ben een en ander te testen dan straks tijdens mijn tocht probeer ik dit bericht uit dat per sms verzonden wordt. Jullie horen nog van me. Lieve groeten en dank voor de vele leuke reacties.

Johan




  • 02 Mei 2010 - 18:20

    Heidi:

    Ik wens je een fijne tocht, veel mooie dagen en een behouden terugkeer... hartelijke groet, Heidi

  • 02 Mei 2010 - 18:49

    Mariëtte Vink:

    Geweldig, Johan! Dat betekent dat het goed met je gaat en dat is een mooi bericht! Veel plezier en geluk wens ik jou bij deze avontuurlijke reis.
    Liefs, Mariëtte

  • 02 Mei 2010 - 18:56

    Ineke Modijefsky:

    leuk Johan! Dit ziet er professioneel uit!
    je bent er dus helemaal klaar voor!!
    Heel veel plezier en succes!
    Liefs Arnold en Ineke

  • 02 Mei 2010 - 18:57

    Frank:

    Goede reis Johan, maar ik hoop je voor je weg gaat nog even te zien.
    Groeten, Frank

  • 02 Mei 2010 - 19:01

    Wilma Josiasse:

    Geweldig dat je dit toch maar weer gaat ondernemen....petje af hoor....en die koude nacht om je donzen dekbed uit te proberen......volgens mij gaat dat vannacht wel goed komen!!
    Alvast heel veel succes en plezier met de verdere voorbereidingen en ik zal vol nieuwsgierigheid naar je verslag uitkijken.
    Goeie reis!!!
    Groetjes Wilma

  • 02 Mei 2010 - 19:12

    Erna En Hans:

    Hoi Johan,
    dat is een groots plan! En hoewel wij niet precies op de route wonen:mocht je ter hoogte van Belfort behoefte hebben aan een echt bed, moet je ons maar even berichten. Veel plezier met de voorbereidingen en toi,toi,toi.

  • 02 Mei 2010 - 20:07

    Michelle:

    Hoi Johan,
    Wat jammer dat we elkaar zo weinig zien. Maar het leven van een pensionado is dan ook ontzettend druk. Wat een avontuur ga je weer tegemoet. We wensen je een fantastische tocht! We kijken uit naar je reisverslagen. In juni vertrekken we naar Corsica en wie weet kruisen onze wegen elkaar???
    Liefs van ons
    Michelle

  • 02 Mei 2010 - 20:10

    Jetty Van Zadelhoff:

    Erg leuk.We kijken uit naar je reisverslagen.
    Goede reis en een behouden terugkomst.
    Hartelijke groeten,
    Aldert en Jetty

  • 02 Mei 2010 - 20:12

    Wim Somsen:

    Hallo Johan,

    Vast goede reis gewenst. Veel plezier en ik zie uit naar al je filosofische gedachten. Wens ook Yvonne het beste.
    Groetjes, Joke en Wim.

  • 02 Mei 2010 - 20:27

    Theosomsen:

    spannend hoor!
    ik leef opnieuw met je mee gedurende je lange mars!

  • 02 Mei 2010 - 20:36

    Martin:

    Ha Johan, ik zal je steunen vanuit the caribbean! Zit nu voor werk op het prachtige eilandje Saba waar je ook fantastisch kunt lopen, alleen niet zo lang zo lang als jij gaat doen....

    Hartelijke groet, Martin

  • 02 Mei 2010 - 21:00

    Fré En Gerrie:

    Heel veel succes, we zien uit naar je reisverslagen.

  • 02 Mei 2010 - 20:59

    Jan Visser:

    Doorlopen, Johan
    Mag ik af en toe iets van je wedervaardigheden aan De Stentor toevertrouwen?
    Groeten van Jan en een hele goede tocht wens ik je toe

  • 02 Mei 2010 - 21:20

    Joke Sproet:

    Heel moedig om dit te gaan doen. Je reisverslagen zijn altijd heel leuk, alsof men zelf de tocht loopt, maan dan zonder pijnlijke voeten

  • 02 Mei 2010 - 21:29

    Inge En Peter:

    Ha Johan, Het is bijna niet te geloven. Zo bezoeken we je in Gronau en zo sta je in de startblokken. Dat wijst zoals Mariette al sprak op een goede gezondheid en een grote dosis energie. Zo toont de foto ook! Wij worden graag op de hoogte gehouden en wensen je veel geluk, plezier en mogelijk een nog levenswijzer worden.
    Inge & Peter.


  • 02 Mei 2010 - 21:34

    Henk En Carla:

    Dit is wel heel toevallig. We hebben 't deze week nog over jou.
    We wensen je heel veel plezier met je voettocht en ja, wij lezen weer heel grasg over jouw belevenissen. Wat fijn dat 't zo goed met je gaat!

  • 02 Mei 2010 - 21:59

    Rutger & Kim:

    Beste Johan,

    Heel veel plezier en gezonde benen en voeten gewenst!

    We zien uit naar je verslagen.

    Tot gauw,

    Rutger&Kim

  • 03 Mei 2010 - 05:13

    Loes Masseree:

    Lieverd, ik wens je heel veel mooie dingen op weg naar Monaco en wil heel graag alle overpeinzingen en ervaringen van je lezen.
    En je weet het hé? Het leven is de ene stap voor de andere zetten,

    zoen
    Loes

  • 03 Mei 2010 - 05:39

    Leonard:

    Hi Johan,

    Wat een mooie uitdaging...!
    Houd me op de hoogte.
    Veel succes en groet aan Yvonne, xxx, Leonard

  • 03 Mei 2010 - 06:30

    Sietske:

    Goede voorbereiding Johan! Hartstikke leuk dat je een weblog bij gaat houden!

    Lieve groet, Sietske & Everdien

  • 03 Mei 2010 - 07:04

    Elly Reus-de Vries:

    Wat verrassend. Wow, wat een geweldige uitdaging ga je aan. Heel bijzonder .Ik wens je alle goeds en veel moois op je pad toe. Zal je belevenissen en overpeinzingen graag lezen.Groeten en bon voyage. Elly

  • 03 Mei 2010 - 07:09

    Tonnie:

    Johan, doe het niet.
    Ik zie mistflarden waaruit bloedorstige EHBO'sters opdoemen. Ze zijn maar wat graag bereid 'all the way' te gaan en je beide kleine tenen te bepleisteren. Remember Leerdam!
    Mazzeltov, Tonnie

  • 03 Mei 2010 - 07:48

    Joan:

    Geniet levensgenieter! En wij genieten op afstand mee! En vergeet niet te zingen onderweg! Zingende groet, Joan

  • 03 Mei 2010 - 08:16

    Jan Wevers:

    Je bent blijkbaar weer helemaal topfit! Veel plezier op je prachtige tocht! Groet, Jan

  • 03 Mei 2010 - 08:42

    Franka :

    Heel veel succes! HAVE FUN!!
    Groeten van Erik-Peter en Franka

  • 03 Mei 2010 - 10:27

    Cecil K.:

    Het gaat dus echt weer gebeuren!
    Heel veel succes en plezier, maar denk af en toe ook even aan die grijze haren!!
    Goede reis, Cecil.

  • 03 Mei 2010 - 13:32

    Dickyleen@casema.nl:

    Hallo Johan,
    Wat goed van je dat je weer gaat wandelen.
    We wensen je een goede en gezonde tocht toe en veel succes en een goede terugkomst. met een hartelijke groet van Leen en Dicky Sliep (reis Andalusië) en jij door naar Santiago de Compostella.

  • 03 Mei 2010 - 13:32

    Jan En Betsy:

    Wat een avontuur Johan !
    Hartstikke goed dat je dit gaat doen.
    We zijn heel benieuwd naar je ervaringen op deze mega tocht. Groeten en heel veel plezier, Jan en Betsy

  • 03 Mei 2010 - 13:54

    Harry Van Rijssen:

    beste johan,

    ik word graag door je op de hoogte gehouden en ik wens je alvast veel succes, ook namens inge natuurlijk.

    m.vr.gr.
    harry van rijssen

  • 03 Mei 2010 - 14:00

    Xandra En Peter:

    Hi Johan,
    veel plezier en sterkte met de voorbereidingen.
    Wij gaan je volgen. (Ja via internet...
    Groet,
    Peter

  • 03 Mei 2010 - 14:02

    Gerrit :

    Johan, Ik wist niet dat je weer aan het wandelen ben geslagen. Ik blijf graag op de hoogte. En af en toe iets leuks voor het Veluws Nieuws is altijd welkom.

    Succes,


  • 03 Mei 2010 - 14:08

    Gert Keurhorst:

    Hoi, Johan !

    Sterkte met de laatste voorbereidingen !

    Groet,
    GERT

  • 03 Mei 2010 - 14:25

    Hilde:

    Lieve Johan,
    Wat een kanjer ben je toch.Heb een fijne inspirerende reis!
    Ik verheug me op je verhalen.
    liefs
    Hilde

  • 03 Mei 2010 - 14:50

    Hans Brouwer:

    Deze email kwam zonder zichtbare schade door. De gewenste koude nacht is intussen wel geweest. De nacht van 1 op 2 mei hebben we meegemaakt vanuit onze vouwwagen: veel méér dan een graadje of 4 was het niet, denken we. Brrrr... Voor ons meer dan koud genoeg!
    We houden je graag in de gaten via deze website en wensen je minstens even veel plezier met de GR5 als wij destijds hebben gehad. Een gouden herinnering is een blijvend genoegen....
    Hans en Olga

  • 03 Mei 2010 - 15:03

    Lou:

    Op naar de Mediterranee, zo nu en dan . . . .
    Geniet er maar weer van, veel succes! En behouden thuiskomst!

  • 03 Mei 2010 - 18:54

    Wilma:

    Hoi Johan......het smsen gaat goed hoor....ik heb er al 6 binnen......( wel allemaal dezelfde)....Bleef je vinger vast zitten op het knopje.....geintje.
    Groetjes!!

  • 03 Mei 2010 - 20:23

    Anne-Marie Woudstra:

    Fantastisch dat je deze tocht gaat ondernemen.
    Ik neem mijn petje er voor af.Heel veel plezier en natuurlijk ook succes.Geniet van alles.
    Hartelijke groet,
    Anne-Marie Woudstra

  • 03 Mei 2010 - 20:24

    René En MT:

    He Johan, vannacht wordt het kou en nat hoor. Dan kun je je tent en slaapzak goed uitproberen

    Veel plezier en we lezen graag je verhalen.

    Groet René+MT

  • 03 Mei 2010 - 21:57

    Emiel :

    Johan. Wandelen is aan jou wel toe vertroud. Na de spannende tijd die je gehad heb weer veel ontspanning. Veel wandel plezier en goede aankomst. Emiel Woudstra

  • 03 Mei 2010 - 22:37

    Herman:

    Beste Johan,

    Heel veel plezier met je tocht, ik hoop later dit jaar met de GR5 te kunnen beginnen (zal hem zeker niet helemaal uitlopen). Bedankt voor de updates.
    Herman.

  • 04 Mei 2010 - 08:17

    Don En Jannie:

    13 sms updates, de site gaat toch niet protesteren dat je binnenkort vertrekt ?
    Heel veel plezier toegewenst op je barre voettocht richting het zonnige zuiden en kom gezond weer terug ! Leuk om je op de site te kunnen volgen !
    SUCCES !!

  • 04 Mei 2010 - 10:15

    Paul En Marian:

    Hej Johan,
    Een geweldige tocht gewenst door Paul en Marian!
    We hopen nog veel van je reisverslagen te kunnen genieten.
    Walk on!!
    Paul

  • 04 Mei 2010 - 12:10

    John Van Zuiden:

    Ik zal je niet te veel reageren want het lijkt mij dat je dan een maand extra nodig heb op je eindpunt te arriveren. Goede reis.

  • 04 Mei 2010 - 13:45

    Gree Van D.-Somsen:

    Hallo Johan, Geluksvogel!Wat een energie! Doe de hartelijke groeten aan de Fransen. Smullen van wijn en paté, etc. En niet op een afgelegen eng plekje wegkruipen.
    Bon voyage! Au revoir, Gree

  • 04 Mei 2010 - 15:25

    Else Fritz Molenaar:

    We hopen, dat je lekker wandelweer, een mooie route en leuke ontmoetingen zult hebben.

    Groet,
    Else en Fritz

  • 04 Mei 2010 - 15:36

    Oscar En Yeng:

    Zo te zien ben jij helemaal klaar voor. Then go for it!

  • 04 Mei 2010 - 17:20

    Gert Van Den Esscher:

    Hallo Johan,

    Klasse dat je zo'n zware tocht gaat afleggen. Ben vorig jaar nog in Monaco geweest (maar dan met de camper), het is er prachtig. Wellicht zien we elkaar morgen (5 mei)nog tijens ons zingen met Doetmaes in het Loeffpark.

    Goed goan!!

    Gert (www.lohuizerbrink-epe.nl)

  • 05 Mei 2010 - 21:57

    Joep Iserief:

    leuke manier om te communiceren. We wensen je heel veel plezier bij deze wandeling. We zullen je volgen. Groet en kus van Margriet en Joep.

  • 08 Mei 2010 - 12:27

    Liesbeth:

    Wat ontzettend leuk dat je dit gaat doen!
    Heel veel succes en ik wens je een mooi wandeltocht. Ben benieuwd naar je verhalen...
    Groetjes Liesbeth

  • 13 Mei 2010 - 11:32

    Jaap4winden:

    een hele goede reis johan
    als je in nood mocht geraken ik ben 24 uur per dag beschikbaar om je te redden.alleen van 9 junie tot 21 junie niet wegens vakantie.

  • 17 Mei 2010 - 09:50

    Marlou Van Der Burg:

    Hoi Johan, wat een bijzonder tentje heb je op de kop getikt. Volgens mij ga je morgen of overmorgen vertrekken en ik kan me voorstellen dat je er zin in hebt. Ik verheug me op je reis verslagen. We wensen je heel veel wandelplezier, goed weer en gezondheid toe. Groeten en liefs van Flip en Marlou

  • 17 Mei 2010 - 13:36

    Bert En Mieke:

    wij verheugen ons weer op de mooie verhalen. Als Budel-Dorplein op de route ligt ben je van harte welkom, laat het even weten.Wij wensen je een mooie tocht.Bon Camino groetjes Bert en Mieke

  • 17 Mei 2010 - 15:04

    Dik En Tineke:

    Toi,toi,toi Johan,

    We blijven je volgen en wandelen mee vanuit onze luie stoel.Kijken uit naar je filosofisch en ogetwijfeld,humoristisch reisverslag.

    Tot ziens in Ijzerlo!

    Een dikke kus van Tineke en een stevige poot van Dik

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Epe

Johan

Omdat door de noodlottige ontwikkelingen in Japan mijn geplande voetreis op het eiland Shikoku helaas niet kan doorgaan heb ik mijn plannen gewijzigd. Op 3 april begin ik aan een andere pelgrimsroute: de Camino Portugués van Lissabon naar Santiago de Compostela

Actief sinds 28 April 2010
Verslag gelezen: 1724
Totaal aantal bezoekers 155513

Voorgaande reizen:

03 April 2011 - 28 April 2011

Camino Portugués

15 Maart 2011 - 16 Maart 2011

Pelgrimstocht op Shikoku

19 Mei 2010 - 24 Juli 2010

2000 km te voet via de GR5 naar mijn dochter

Landen bezocht: